tisdag 26 januari 2010

Inte tillräcklig med tid!

You will find it in English on the buttom of this post.
Till alla kära läsare,

Jobb (bla utvecklandet av en nätbaserad fotokurs), familj och nu även studier gör att tiden inte räcker till! Jag kommer att besöka er läsare men ofta kommer jag INTE hinna lämna någon kommentar. Ni skall veta att era kommentarer uppskattas enormt mycket. Jag behöver konstruktiv kritik på mina bilder för att utvecklas som fotograf.

Ibland blir bilder inte vad man väntar sig utan ljus/mörk, suddig/skarp - bra/dålig.
Det är så spänannde att ögoat ser en sak, vi tänker en annan och så fotar kamerna en tredje och alla dom bitarna skall passa ihop. Där till kommer hur NI som betraktare av bilden ser på den - detta kan jag inte ta med i beräkningen förrän jag hör era röster - snälla, fortsätt att ge mig konstruktiv kritik.

Det är mycket som händer nu men jag kommer att göra ett försök att inte komma för långt bak i 365-utmaningen. Det kommer att finnas bilder till massa tema, frågan är bara om tid finns att lägga ut dem och göra något vettigt av det.

Det kommer att gå upp och ner, för både tid och viljan att fotografera, jag tar i genom snitt 50 bilder om dagen men då är kanske bara 5 stycken jag är nöjd med. Så bilder har jag men vilka bilder - är det i mitt jobb används inte dessa bilder och är det på mina barn är det ofta för familjealbumet.

Vill citera "Nollan" som uttryckte sig väldigt bra och på ett sätt jag också känner.
"Det har för mig inte heller något egenvärde att beta av teman för sakens skull, utan jag vill ha en idé och tid för att kunna genomföra den. Förhoppningen är ju att kunna utvecklas i mitt fotograferande och 365-utmaningen fungerar främst som en inspirationskälla till att tvingas tänka i nya banor och söka idéer som annars inte skulle falla för mig. Därmed inte sagt att jag inte hoppas kunna få till de där 365 fotona under året, men vi får väl se hur det går med det"

Det här med 365 är verkligen utmanande, att få till alla tema är klurigt MEN att få till 365 BRA!!! bilder känns lite väl övermäktigt för mig i detta läge. Självklart vill jag veta hur jag kan utveckla bilden, men jag hinner nog inte ändra mer än någon gång då och då, det finns dock med i bakhuvudet till nästa bild jag gör.

Bilder kommer att läggas ut men när, var (här förstås!) och hur (ofta?) är inte klart ännu och det som blir lidande är som jag nämnde innan att jag inte kan besöka alla som skriver kommentarer.

_________________________________________________


To all dear readers,


Have faith in me a photo will some be public!